Közösség, kapcsolatok, tudás: ilyen volt a Kárpát-medencei magyar vállalkozók idei mezőkövesdi találkozója

Közel kétszáz vállalkozó vett részt július 27. és 30. között a Kárpát-medencei Magyar Vállalkozók IX. Találkozóján. A háromnapos mezőkövesdi rendezvényen előadások, workshopok, kerekasztal-beszélgetések, csoportos mentorálás várta a résztvevőket, és persze új üzleti és baráti kapcsolatok építésére is bőven volt lehetőség.

Az elmúlt évek bebizonyították: ha a Kárpát-medencei vállalkozókat erősítjük, azzal hozzájárulunk ahhoz, hogy minél többen maradjanak meg a szülőföldjükön, a szülőföldjüket tudják megerősíteni. A szülőföldön boldogulás pedig az egyik legfontosabb nemzetpolitikai feladat” – mondta Potápi Árpád János, a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős államtitkára a Kárpát-medencei Magyar Vállalkozók IX. Találkozóján, hozzátéve: a külhoni magyar vállalkozók a magyar gazdaságot is erősítik, az egész ország profitál azzal, ha egységes Kárpát-medencei vállalkozói tér jön létre.

A visszatérő arcokból évről évre látjuk azt, hogy a vállalkozók számítanak erre a rendezvényre, és fontosnak tartják azt, hogy az üzleti kapcsolatokon túl a barátságnak is óriási szerepe legyen a vállalkozásuk fejlesztésében” – mondta az államtitkár a mezőkövesdi találkozóról, amely az elmúlt években a külhoni magyar vállalkozók egyik legfontosabb kapcsolatépítő alkalmává vált.

Középpontban a vezetői tudatosság

A Kárpát-medencei Magyar Vállalkozók IX. Találkozójának fókuszában a vezetői tudatosság és fejlődés állt. Kiss Róbert Richard Prima Primissima-díjas turisztikai szakember a vállalkozói tudatosság nemzetközi példáiról, Kovács Zoltán, a Mathias Corvinus Collegium Üzleti Ismeretek Műhelyének vezetője a motiváció megőrzéséről, Aczél Petra kommunikációkutató, retorikus, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem professzora a nyilvános beszéd titkairól, Laczkó Dénes, az UBM Feed Romania ügyvezetője a stratégiáról és a szervezeti kultúráról, Csehák Hajnalka pszichológus pedig a vállalkozói tudatosság pszichológiájáról tartott előadást.

A vállalkozók a workshopokon és a csoportos mentorálásokon gyakorlati segítséget is kaptak például a szervezeti kultúra fejlesztéséhez, az értékesítés tervezéséhez, vállalkozásuk reputációjának építéséhez vagy éppen saját életmódjuk újragondolásához – a helyek rekordidő alatt beteltek minden meghirdetett programra. A vállalkozói kerekasztal-beszélgetések, a mentorálás és a coaching ülések mellett természetesen networkingre is bőven volt lehetőség – több új, reményteljes üzleti kapcsolati lehetőség körvonalazódott, és esténként is folytatódtak a tartalmas, elmélyült beszélgetések arról, hogy hogyan tudják támogatni egymást a Kárpát-medencei Vállalkozók Közösségének tagjai.